Élő közvetítés a ma este kezdődő AC-ről!

Az ETNZ dominanciájával ért véget az első nap. Köszönjük, hogy velünk tartottatok.


23:45 –

A rajt előtti luvolásnál USA elért NZ-t és nem kapott büntetést NZ. Ez tényleg kissé meglepő, de a zsűri  valószínűleg úgy ítélte meg a helyzetet, hogy nem adott elég helyet/időt az USA a kitérésre.


23:43 –

Az ETNZ ezzel 4-0-ra vezet. Ettől pedig könnyen padlót foghat az ORACLE csapat.


23:41 –

Az ETNZ ebben a futamban jobban elverte az OTUSA-t. A befutónál kb 50mp előnnyel végzett elsőként.


23:30 –

Az első futam előtt

ember a vízben

. No para.


23:28 –

Az ETNZ önváltó fockot használ, tehát nem kell minden fordulónál áttrimmelni, mint ahogy az amerikai hajón kell. Az OTUSA hajóján emiatt lobog néha az orrvitorla a kelleténél tovább.




Amerikában lelátót építenek a vitorlásversenyhez, a ‘stadion’ adott.



Copyright ACEA / PHOTO GILLES MARTIN-RAGET


23:22 –

Kreuzban egyértelműen gyorsabb az ETNZ, VMG-ben veri az ORACLE jó egy csomóval és ez sok.


23:21 –

Az ETNZ jött el jobban a rajtból és végig vezetve jutott el a lee kapuhoz.


23:15 –

Kezdődik a második futam. Ezúttal az OTUSA jön a bal oldalról 10 mp-el korábban. Lássuk mire megy vele.





ACEA/Photo Balazs Gardi


23:10 –

Az amerikai szárny egysége kezd megbomlani. Ajjaj. A jó ducttape is kezd lejönni.


22:40 –


Az ETNZ csapata nyerte az első futamot.

A különbség kb 40 mp. Ami azért nem kevés. Ezzel az ETNZ 3-0-ra vezet az ORACLe ellenében.


22:26 –

Az ETNZ átvette a vezetést és kezdi kontrollálni a versenyt.


22:23 –

Az ETNZ nem tudja lekerszetezni az ORACLE-t, aki útjogos. Amerika átvette a vezetést!





ACEA/Photo Gilles Martin-Raget


22:21 –

A két hajó egymás hegyén hátán, kicsit félelmetes mikor verik egymást telibe. Az ORACLE beérte az ETNZ-t. Az ETNZ kifordult a kreuz elején, mert az ORACLE szél alatti helyzetben helyet kért. Óvás.


22:17 –

Kevésbé volt agresszív a rajt, mint ahogy várható volt. Az ETNZ gyorsabb volt félszélben és hátszél elején is magabiztos az előnye. De szoros a meccs!!!


22:15 –

Kezdődik! Az ETNZ a bal oldalt választotta az első rajtnál! Az USA két pont hátrányban várja a versenyt.


21: 30 –

USA utoljára 1995-ben San Diego-ban védte a címet – sikertelenül. Akkor a Team New Zealand volt kihívó, akiktől 5-0-ra kikaptak. A kiwi hajó akkor a

NZL-32/Black Magic

volt, skippere Russell Coutts.


21:20 –

A hajók olyan gyorsak, hogy fejleszteni kellett hozzájuk motorcsónakokat is, amelyek kellőképpen stabilak a hullámzásban és jól manővereznek – ezek is katamaránok lettek. Az ETNZ motorosa könnyűszerrel mozog oldalra is.




foto: (C)ACEA/ABNER KINGMAN


21:10 –

AC72-esekkel először versenyeznek az America’s Cup történetében és azon sem csodálkoznánk, ha ez lenne az utolsó alkalom. A hajó túl gyors, kicsit veszélyes is. Ha borul, akkor törik. Kb 50 biztonsági intézkedés van hatályban, olyanok, mint elektromos fejszámláló berendezés, kések elrejtve a trampolin alatt mindefele, egyéni oxigénpalack mindenkinél, azonnal bevethető buvárok a motorosban.


20:30 –

Miután 2010-ben az ORACLE gépezet bezsebelte a kupát, sok résztvevős versenyt álmodott Coutts és Ellison. Hiába volt brutális előnyük a szárny fejlesztésében és nagyobb tapasztalatuk többtestűek fejlesztésében, mint a többi cspatank, előnyük gyorsan elfogyott. A kezdeti elképzelésük szerint a hagyományos úszó AC72-es mellett tette le voksát az amerikai tervezőgárda, míg a kiwik egyből a foiling módban gondolkoztak. Az amerikaik meglehetősen későn váltottak át a sokkal hatékonyabbnak tűnő közlekedési módra, de mivel mindenki járatlan volt a repülésben, így minden nap komoly hátrányt jelentett. Ugyan a tavaly őszi borulást követően átépítették hajójukat, de azt nem lehetett tökéletesíteni, mert a szabályok csak a hajó 50%-át engedték módosítani és az kevés volt a tökéletes repüléshez.




Az angolszászok traktornak csúfolják az AC72-est.


copyright: k-f-u/sailinganarchy.com


20:10

– Nem nagyon működik nemzetiségi szabály az AC-n. Ha ilyen lenne, akkor valószínűleg nehezen lehetne megverni Új-Zélandot vagy Ausztráliát. A címvédő ORACLE csapatában ennyi amerikai van:




19:50

– Az ausztrál születésü James Spithill lesz a címvédő kormányosa, tulajdonképpen komolyabb vita nélkül választották meg csapaton belül. Ben Ainslie nem került fel az amerikai hajóra. A ’79-es születésü Spithill az America’s Cup legfiatalabb győztes kormányosa. 2010-ben a

BMW Oracle Racing

csapata legyőzte az Alinghit Valenciában.Ő kormányzott.


19:40

– Agresszív rajtra számítunk, főleg az amerikai csapattól, akik hátrányból indulnak.

Egy óvást követően

az ETNZ máris 2-0-ra vezet az OTUSA-val szemben. Ilyen mértékű büntetésre még nem nagyon volt precedens az AC-k történetében.


19:30

– Ma

12-15 csomós nyugatias szél várható az első és kicsit erősebb szél, max 18 csomós a második futamra. Chris Draper szerint ma könnyen előfordulhat, hogy a csatában valamelyik hajó átlépi sz 50 csomós sebességet! Ámen!


fasza.jpg




Amit feltétlenül tudni kell:


A címvédő a Golden Gate Yacht Club képviseletében az ORACLE Team USA (alapítva 2000)

A kihívó a Royal New Zealand Yacht Squadron képviseletében az Emirates Team New Zealand (alapítva 1993)


americascupseptembershowdown.jpg



© ACEA / PHOTO GILLES MARTIN-RAGET

Tegnap este a közhangulatnak megfelelően alakultak a fogadási oddsok, ahol az ETNZ sikerét 1.55 szorzóval fizették, míg a címvédésre kisebb sanszot látnak a fogadóirodák, így az ORACLE 2.32 szorzóval fizet.

Ma reggelre változott a helyzet, mivel a zsűri elutasította az ETNZ lastminute beadványát a felmérő bizottság hatáskörérének túllépésrére vonatkozóan. Az óvás automatizálást érintette és ha nyert volt új-zéland, akkor valószínűleg eléggé megkeserítették volna a kihívó helyzetét. Az ETNZ már 1.7-es szorzóval fizet, a címvédőt pedig már eseélyesebbnek tartják és szorzója 2.03-ra csökkent.

http://www.iasbet.com/bet/sailing/americas-cup




ÉLŐBEN este itt:


Este online a Facebook oldalunkon Live Feed vagy legalábbis kérdezz-felelek

https://www.facebook.com/sailinghu


Fotó: © ACEA / PHOTO ABNER KINGMAN