Élő közvetítés a ma este kezdődő AC-ről!
Az ETNZ dominanciájával ért véget az első nap. Köszönjük, hogy velünk tartottatok.
23:45 –
A rajt előtti luvolásnál USA elért NZ-t és nem kapott büntetést NZ. Ez tényleg kissé meglepő, de a zsűri valószínűleg úgy ítélte meg a helyzetet, hogy nem adott elég helyet/időt az USA a kitérésre.
23:43 –
Az ETNZ ezzel 4-0-ra vezet. Ettől pedig könnyen padlót foghat az ORACLE csapat.
23:41 –
Az ETNZ ebben a futamban jobban elverte az OTUSA-t. A befutónál kb 50mp előnnyel végzett elsőként.
23:30 –
Az első futam előtt
ember a vízben
. No para.
23:28 –
Az ETNZ önváltó fockot használ, tehát nem kell minden fordulónál áttrimmelni, mint ahogy az amerikai hajón kell. Az OTUSA hajóján emiatt lobog néha az orrvitorla a kelleténél tovább.
Amerikában lelátót építenek a vitorlásversenyhez, a ‘stadion’ adott.
Copyright ACEA / PHOTO GILLES MARTIN-RAGET
23:22 –
Kreuzban egyértelműen gyorsabb az ETNZ, VMG-ben veri az ORACLE jó egy csomóval és ez sok.
23:21 –
Az ETNZ jött el jobban a rajtból és végig vezetve jutott el a lee kapuhoz.
23:15 –
Kezdődik a második futam. Ezúttal az OTUSA jön a bal oldalról 10 mp-el korábban. Lássuk mire megy vele.
ACEA/Photo Balazs Gardi
23:10 –
Az amerikai szárny egysége kezd megbomlani. Ajjaj. A jó ducttape is kezd lejönni.
22:40 –
Az ETNZ csapata nyerte az első futamot.
A különbség kb 40 mp. Ami azért nem kevés. Ezzel az ETNZ 3-0-ra vezet az ORACLe ellenében.
22:26 –
Az ETNZ átvette a vezetést és kezdi kontrollálni a versenyt.
22:23 –
Az ETNZ nem tudja lekerszetezni az ORACLE-t, aki útjogos. Amerika átvette a vezetést!
ACEA/Photo Gilles Martin-Raget
22:21 –
A két hajó egymás hegyén hátán, kicsit félelmetes mikor verik egymást telibe. Az ORACLE beérte az ETNZ-t. Az ETNZ kifordult a kreuz elején, mert az ORACLE szél alatti helyzetben helyet kért. Óvás.
22:17 –
Kevésbé volt agresszív a rajt, mint ahogy várható volt. Az ETNZ gyorsabb volt félszélben és hátszél elején is magabiztos az előnye. De szoros a meccs!!!
22:15 –
Kezdődik! Az ETNZ a bal oldalt választotta az első rajtnál! Az USA két pont hátrányban várja a versenyt.
21: 30 –
USA utoljára 1995-ben San Diego-ban védte a címet – sikertelenül. Akkor a Team New Zealand volt kihívó, akiktől 5-0-ra kikaptak. A kiwi hajó akkor a
NZL-32/Black Magic
volt, skippere Russell Coutts.
21:20 –
A hajók olyan gyorsak, hogy fejleszteni kellett hozzájuk motorcsónakokat is, amelyek kellőképpen stabilak a hullámzásban és jól manővereznek – ezek is katamaránok lettek. Az ETNZ motorosa könnyűszerrel mozog oldalra is.
foto: (C)ACEA/ABNER KINGMAN
21:10 –
AC72-esekkel először versenyeznek az America’s Cup történetében és azon sem csodálkoznánk, ha ez lenne az utolsó alkalom. A hajó túl gyors, kicsit veszélyes is. Ha borul, akkor törik. Kb 50 biztonsági intézkedés van hatályban, olyanok, mint elektromos fejszámláló berendezés, kések elrejtve a trampolin alatt mindefele, egyéni oxigénpalack mindenkinél, azonnal bevethető buvárok a motorosban.
20:30 –
Miután 2010-ben az ORACLE gépezet bezsebelte a kupát, sok résztvevős versenyt álmodott Coutts és Ellison. Hiába volt brutális előnyük a szárny fejlesztésében és nagyobb tapasztalatuk többtestűek fejlesztésében, mint a többi cspatank, előnyük gyorsan elfogyott. A kezdeti elképzelésük szerint a hagyományos úszó AC72-es mellett tette le voksát az amerikai tervezőgárda, míg a kiwik egyből a foiling módban gondolkoztak. Az amerikaik meglehetősen későn váltottak át a sokkal hatékonyabbnak tűnő közlekedési módra, de mivel mindenki járatlan volt a repülésben, így minden nap komoly hátrányt jelentett. Ugyan a tavaly őszi borulást követően átépítették hajójukat, de azt nem lehetett tökéletesíteni, mert a szabályok csak a hajó 50%-át engedték módosítani és az kevés volt a tökéletes repüléshez.
Az angolszászok traktornak csúfolják az AC72-est.
copyright: k-f-u/sailinganarchy.com
20:10
– Nem nagyon működik nemzetiségi szabály az AC-n. Ha ilyen lenne, akkor valószínűleg nehezen lehetne megverni Új-Zélandot vagy Ausztráliát. A címvédő ORACLE csapatában ennyi amerikai van:
19:50
– Az ausztrál születésü James Spithill lesz a címvédő kormányosa, tulajdonképpen komolyabb vita nélkül választották meg csapaton belül. Ben Ainslie nem került fel az amerikai hajóra. A ’79-es születésü Spithill az America’s Cup legfiatalabb győztes kormányosa. 2010-ben a
BMW Oracle Racing
csapata legyőzte az Alinghit Valenciában.Ő kormányzott.
19:40
– Agresszív rajtra számítunk, főleg az amerikai csapattól, akik hátrányból indulnak.
Egy óvást követően
az ETNZ máris 2-0-ra vezet az OTUSA-val szemben. Ilyen mértékű büntetésre még nem nagyon volt precedens az AC-k történetében.
19:30
– Ma
12-15 csomós nyugatias szél várható az első és kicsit erősebb szél, max 18 csomós a második futamra. Chris Draper szerint ma könnyen előfordulhat, hogy a csatában valamelyik hajó átlépi sz 50 csomós sebességet! Ámen!
Amit feltétlenül tudni kell:
A címvédő a Golden Gate Yacht Club képviseletében az ORACLE Team USA (alapítva 2000)
A kihívó a Royal New Zealand Yacht Squadron képviseletében az Emirates Team New Zealand (alapítva 1993)
© ACEA / PHOTO GILLES MARTIN-RAGET
Tegnap este a közhangulatnak megfelelően alakultak a fogadási oddsok, ahol az ETNZ sikerét 1.55 szorzóval fizették, míg a címvédésre kisebb sanszot látnak a fogadóirodák, így az ORACLE 2.32 szorzóval fizet.
Ma reggelre változott a helyzet, mivel a zsűri elutasította az ETNZ lastminute beadványát a felmérő bizottság hatáskörérének túllépésrére vonatkozóan. Az óvás automatizálást érintette és ha nyert volt új-zéland, akkor valószínűleg eléggé megkeserítették volna a kihívó helyzetét. Az ETNZ már 1.7-es szorzóval fizet, a címvédőt pedig már eseélyesebbnek tartják és szorzója 2.03-ra csökkent.
http://www.iasbet.com/bet/sailing/americas-cup
ÉLŐBEN este itt:
Este online a Facebook oldalunkon Live Feed vagy legalábbis kérdezz-felelek
https://www.facebook.com/sailinghu
Fotó: © ACEA / PHOTO ABNER KINGMAN