A 7. napon eldőlhet a Kupa sorsa!


22:40 –

Itt a búcsú ideje mára. Holnap találkozunk.


22:33 –

Na el is halasztották a 11. futamot holnapra. Így nincs más hátra, hogy

megmutassuk a SuperYacht Regattát

. Először azt gondoltam, hogy ezek kisegíthetnének bennünket az államadósságunkból, de aztán találtam egy számot:

23 339 510 millió forint. Szerintem ezek a hajók nem érnek ennyit. De a lényeg, hogy szerintem a verseny végén mindenki kapott díjat, komoly verseny volt.


22:20 –

5 perce megy a halasztás, Dean Barker tekintetét a horizonton tartja, Spithill eközben határozottan vár.




A várakozás előtt edzés volt – LIVE_(C)ACEA/ABNER KINGMAN


22:18 –

Értjük, hogy biztonsági intézkedés a 23 csomós széllimit, de az elején, három éve még 33 csomós széllimittel hülyítettek bennünket. Tessék:

http://www.sailing.hu/nagy-versenyek/americas-cup/34th-ac-2013/429946


22:10 –

23,3 csomót is mértek, nem lesz itt semmi látnivaló, legalábbis futam formájában. Sebaj, megnézünk egy izgalmas halasztást. Na ennek hogy fog örülni a sok laikus, nem értik majd meg, hogy fúj a szél, ezek meg nem csinálnak semmit.


21:59 –

Na most nézem itten ezt a

Hajózási Szabályzatot

, ez hogy

az picskuba

kezeli az AC72-est, ha veszek egyet jövő héten? Mert ugye a

kishajó

a HSZ-ben: ”

az a hajó, amelynek hajótesten a kormány és az orrsudár nélkül mért

hossza a 20 m-t nem éri el

, kivéve a kishajónak nem tekinthető hajók vontatására, tolására vagy mellévett alakzatban való továbbítására épített vagy felszerelt hajót, továbbá kivéve azt a hajót, amelyen 12 főnél több utas szállítását engedélyezték.

” De a 72 láb a gugli szerint csak

21.9456 méter és amúgy 11 fős a legénység. Tehát akkor a kedvtelési célút meglobogtatom a rendőrök előtt, aztán mehet a csónakázás? A


vitorlás hajó

fogalma nem is érvényes rá: ”

minden, csak vitorlával haladó hajó”,

mert ugye a szárny, az nem is vitorla

.

Persze, ha megerőltetjük a dolgot, akkor

vízi légijármű

is lehetne: ”

vízen történő fel- és leszállás rendeltetésszerű végrehajtására alkalmas – a légiközlekedésről szóló


törvényben meghatározott – légijármű”

Bár ehhez pár arccal össze kéne asszem kacsintani az NKH-nál, hogy ez a buli mehessen. (*

A szerző nem szereti a HSZ-t, de betartja!

)


21:50 –

Új-Zéland balról, Amerika jobbról ront

elvben

ma este az ellenre.


21:45 –

Nagyon úgy néz ki, hogy mindenféle ismétlésekkel, meg szuperjacht regattával fognak untatni minket, ha nem lesz futam. Sebaj, majd ismétlésekkel ringatjuk álomba magunkat.


21:40 –

A szélerőt, meg pár egyéb adatot, amúgy

itt lehet megtekinteni

. Ha jól emlékszem, akkor a 30mp-es átlagszélerő a rajt előtt fontos, és rajt után már csak az 5 perces átlagot figyelik. Vagy fordítva. De inkább nem.


21:30 –

Magasan a hullámok felett elsuhanó szép estét mindenkinek! Sajnos a jelenleg fujó szél túl sok, de még csillapodhat, bár ehhez túl sok reményt ne fűzzünk. Bő fél órája ez volt:

2.7 csomós áramlás, ami a 23 csomós széllimitet 20,3 csomóra redukálja, nos ehhez képest 21.5 csomós pöffök is voltak. A 12. futamra ráadásul az áramlás is erősödik, így csak 20,1 csomós szélben eresztik útjára a vitorlásokat.

A 34. America’s Cup állása (9 pontig):

  • Emirates Team New Zealand – 7 pont
  • ORACLE TEAM USA – 1 pont

A 7. napon, kedden elvben eldőlhet a Kupa sorsa, ugyanis az új-zélandi csapatnak már csak két futamgyőzelemre van szüksége a dicsőséghez. A bekövetkezés esélyét csökkenti, hogy az előrejelzés ‘cudar’ időjárást, erős szelet jósolt keddre az öböl térségében. Csökkenti az esélyt az is, hogy az amerikai csapat gyorsabb ütemben fejlődött az utóbbi egy hétben, mint a kiwik, mégha utóbbi most még előrébb is jár egy picit. Bár az amerikaiak fordulóban már verik a világ túlsó feléről érkezett csapatot, de összességében még nem szereztek előnyt. A csapatok a vasárnap esti sajtótájékoztatón arról is beszéltek, hogy még mindig meredeken emelkedik az osztály fejlődési pályája; kár, hogy kiwi győzelem esetén valószínűleg a versennyel vége is lesz az osztálynak és max pár szuperyacht regattán láthatjuk majd kiállítva a parton state-of-art installációként/mementóként e AC72-eseket.

Nem telhet el nap esemény nélkül, ezúttal Tom Ehman borzolta fel a kedélyeket, a Golden Gate Yacht Club helyettes főnöke (commodore)

bevádolta burkoltan az ETNZ-

t, hogy Ray Davies kívülről kap információkat egy rádiós fülesen keresztül. OTUSA nem adott be óvást, de a bánatát levélben sírta el Tom Ehman, melyet el is küldött az ETNZ-nek. Az ETNZ viszont nem rest és már fogalmazza is beadványát a zsűrinek a protokoll 60-as cikkelyének (szégyenbe hozni a Kupát) és a 69-es szabályának (nagyfokú helytelen magatartás) értelmében. Ne feledjük, hogy az OTUSA ezen szabályok alapján kapott

kétpontos büntetőt 2-3 héttel korábban

. Ez az elég buta vádaskodás aligha ér célt. Az USA-t többek közt ’88-ban (Dennis Conner katamaránja az új-zélandiak monstre egytestűje ellen) és

2010-ben az Alinghi ellen

segítette a bíróságon az ügyvéd, de most valószínűleg inkább rántja ki a szőnyeget saját csapata alól.

Új-Zélandon eközben rekordot döntött a TV-s nézettség, a kiwiknél youtube-on le van tiltva a közvetítés, ott csak az egyik csatornán lehet figyelemmel követni az eseményeket élőben. Vasárnap reggel, a Kupát bálványozó nemzetben

közel egymillióan cuppantak rá

a közvetítésre a 4,5 milliós országban. Szerintem ez kb. olyan mint nálunk az euróvíziós dalfesztivál

(tudjátok, amelyiken mindig azt hisszük, hogy a magyar nyer, aztán jön a pofáraesés)

, csak jobb.

Szóba került, hogy 23-ról 25 csomóra emelik a verseny során a maximális szélerőt, amelyben futamot tarthatnak, de egyelőre nem született egyetértés a csapatok között.




copyright Luna Rossa/Carlo Borlenghi

És még valami, akik szerint a vasárnapi futamok nem voltak elég izgalmasak, azoknak ajánljuk, hogy nézzenek ritmikus sportgimasztika közvetítést vagy látogassank el egy megyei focimeccsre. /Dean Barker után szabadon…/


Fotó: copyright Luna Rossa/Carlo borlenghi