pont egy hónappal az eredetileg tervezett időpont után
Bonyodalmak
Valószínűleg ez lesz az egyik legemlékezetesebb verseny a 36 éve rendezett MiniTransatok között. Az október 13-ra tervezett rajtot bizonytalan időre elhalasztották a Finistere foknál várható viharos erejű szél miatt. 16 napi várakozás után startolt el a 31 ‘proto’-ból (drágább, ‘high tech’ osztály) és 53 ‘series’ (olcsóbb, ‘sorozat’ osztály) hajóból álló MINI 6.50-es flotta.
Alig telt el két nap, a Vizcaya-öbölben egyre erősödő szél miatt módosították a versenyt: beiktattak egy megállót a Finistere-fok közelében levő Sada-nál, tehát az eredetileg 2 szakaszból álló versenyt 3 szakaszra bontották.
Tiszavirág életű volt e döntés, mert Sada felé tartva igen kemény szembeszél alakult ki, 5 m-es hullámokkal. Ekkor a rendezőség dél felé irányította a hajókat, Gijon kikötőjébe.
Értelemszerűen törölték az első szakaszt, és Sada-t jelölték meg az új rajt helyszínének. A hajók zöme Gijon-ban volt, onnan elég nehezen tudtak Sada-ba vitorlázni a kedvezőtlen szél és tengerállapot miatt. Sajnos e transzfer során egy törőhullám megborította az ausztrál Katrina HAM (785) hajóját, ő kiesett (nem viselt biztonsági hevedert), magára maradt hajója a sziklákra sodródott, és csúnyán megsérült…
Salamoni döntés
Egyre kínosabbá vált ez a nagy csúszás, sok problémát is felvetett, többek között a visszaútra előre megváltott repülőjegyek felhasználhatóságát..
A versenyigazgató, a versenyzők beleegyezésével, úgy döntött, hogy kihagyják a Lanzarote-ra (Kanári szk.) tervezett megállást, azaz csak egy szakaszból áll a verseny: Sada – Pointe-a-Pitre (Guadeloupe, Karibi szk.).
E döntéssel legalább egy hetet nyertek, hisz a megállás azt jelenti, hogy be kellene várni az utolsó érvényes időben befutó hajót, és neki is időt kellene adni a következő szakaszra történő felkészülésre.
Persze e döntés azt is jelenti, hogy mintegy 30-35 napra elegendő ellátmányt kell vinni az útra, ami nehezíti, és ezáltal lassítja a hajókat. Ez a táv mintegy 7 800 km, ekkora szakasz még sosem volt az eddigiek során, ez is emlékezetessé teszi e versenyt. A rendezőség december 1. körülire várja az első hajókat, az utolsó érvényes befutó akár 10-15 nappal ezután érhet célba…
A Nagy csapat
A verseny előző, érvénytelenített szakasza során a 84 versenyző közül során 8-an kényszerültek visszalépni (olyan is volt, akinek az élete került veszélybe). Sajnos ez a szám még hárommal gyarapodott, jó hír viszont, hogy a korábbi kiesettek közül hárman trélerrel lehozták hajójukat az új rajtra, így a flotta létszáma ismét 76-ra nőtt. Érdekes a flotta összetétele: 48 az olcsóbb ‘sorozat’ hajók száma, és 28 ‘proto’ (nagyságrenddel drágább, ‘hight-tech’ hajó, ezeket természetesen külön értékelik. 9 női és 67 férfi vág neki a távnak. 14 nemzet képviselteti magát (53 francia), átlagkoruk 35 év 20-tól 58 évesig.
A RAJT
Az új rajt tervezett időpontja 2013.11.13 9:00. Ott csak 7 körül kezd világosodni, 2 óra alatt nehéz 76 hajót kivontatni és ‘hadrendbe állítani’, a feszült várakozásunkat valóban az AP lobogó (halasztás) felhúzása lohasztotta le, majd 9:46-kor végre eldördült a rajtpisztoly…
Naponta friss hírek:
http://www.facebook.com/mederaronofficial
Sajtóanyag (képek, videók) itt kérhetők a versenyszervezőktől:
http://www.minitransat.fr/user/register
Áron képei:
http://picasaweb.google.com/mederaron
Áron videói:
www.dailymotion.com/user/Felicity_585/1
,
www.youtube.com/user/aronmeder
A verseny hivatalos oldala:
http://www.minitransat.fr
A MINI 6.50 osztály hivatalos oldala:
http://www.classemini.com/
Egy nagyon alapos összefoglaló a MiniTransatról:
http://www.minitransat.fr/sites/www.minitransat.fr/files/pdf/dp_minitransat_09_2013_eng.pdf
A hajókon nyomkövető van, itt lehet megtekinteni az állást (8, 12, 16 és 20 órakor frissítik):