Eközben a Spirit of Hungary folytatja küzdelmét a gyenge szélben magas nyomású anticiklonban, ami a Jéghatártól délre helyezkedik el.

Legutoljára több mint egy hónapja idéztem a verseny meteorológusától, de a lényege ugyanaz. A mezőny elején verseny zajlik, miközben a Spirit of Hungary egy szörnyedelem anticiklonban parkol, ami azután alakult ki, hogy a többiek elhagyták ezt a szakaszt.

Talán azért büntetnek, amiért gyerekként nagyítóval összegyűjtött napsugarakkal öltem hangyákat, de a verseny során rendesen fejbe vert és két vállra fektetett minden egyes magas nyomású zóna. A navigációs szoftverünk, az Adrena még mindig mutatja az előttünk haladó hajók sebességét és útvonalát, szóval látom, hogy merre járnak, a Cheminées Poujoulat 17 csomóval száguld, a többiek 14-gyel. Mi pedig? Mi most épp 2,3 csomóval.

Nándor listákat készít a módosításokról, amit szeretne elvégezni a hajón, mielőtt elindul a Vendée Globe-on, én pedig előkészítem a munkát, amibe akkor kezdek majd, amikor visszaértünk Barcelonába. Érzem, hogy mindketten alig várjuk, hogy visszaérjük, és le tudjuk vonni a tanulságokat ebből a versenyből, hogy okuljunk a következőek javára. Az egyetlen biztos dolog a széllel kapcsolatban, hogy változni fog, de rengeteg türelmet és vitorlacserét igényel, mire kijutunk innen.


Fotó: Spirit of Hungary – Barcelona World Race



Forrás: http://www.conradcolman.com/2015/03/ships-log-march-6th/