ezúttal nem zongorán, hanem a vízen

A tavaly nagy sikerrel bemutatkozó verseny idén már két futammal folytatódik a Balatonon a Bavaria hajóosztályok között

Amikor tavaly októberben a balatonlellei BL Bavaria Yachtclub kikötőjéből útnak indult az úgynevezett első négykezes – azaz kétfős legénységgel rendezett – vitorlásverseny, maguk a rendezők sem gondolták, hogy egy igazi sikersztori megszületésének voltak a tanúi. A verseny ugyanis annyira jól sikerült, hogy idén már két – az első most május 9-én –, míg jövőre négy-öt futamból álló bajnokságon indulhatnak a Bavaria tulajdonosok. Karsai Gábor, a sorozat szervezője elmondta, idén már nemcsak a Bavaria 32 vitorlások, hanem valamennyi Bavaria típusú hajó részt vehet a viadalon.

A

Bavaria 32-esek

2013 óta alkotnak külön hajóosztályt a balatoni vitorlásversenyeken, és a típus szerelmesei immár

több, saját viadallal büszkélkedhetnek a magyar tengeren

. Többek között eme hajóosztály számára rendezték meg tavaly októberben az úgynevezett első

négykezes versenyt

, amelynek az a lényege, hogy az aránylag nagy távolságon megtartott futam alatt a hajókon mindössze ketten lehetnek.




„A koncepciónk nagyon bevált, hiszen már a tavalyi viadalon éppen egy tucat Bavaria 32-es indult, és már az akkori visszajelzésekből arra következtettünk, hogy van értelme a folytatásnak. Idén már két futamot szervezünk, amelynek első állomására május 9-én kerül majd sor, és ezúttal a balatonlellei BL Bavaria Yachtclub kikötőjéből indulva a Balaton nyugati végét, Keszthelyt vesszük célba, ezzel jócskán megnövelve a levitorlázandó versenytávot, ami 82 kilométer lesz. Miután ez már egy emberesebb távolság, ezért a verseny befutási limitjét is megnöveltük huszonnégy órára, így a startot követően másnap kilencig kell beérkezni a célba. Októberben pedig a lellei rajtot követően Balatonfüredet vesszük célba, és a verseny után összetett győztest hirdetünk”

– fogalmazott

Lange Péter

a Bavaria Magyarország ügyvezető igazgatója.


Karsai Gábor, a négykezes versenyek egyik főszervezője

úgy véli,

ez a fajta viadal igencsak komoly szellemi és fizikai megpróbáltatás a résztvevők számára

. Elárulta, nagyon fontos változás a tavaly októberi futamhoz képest, hogy

idén

nemcsak Bavaria 32-es hajókkal lehet a négykezes versenyen indulni, hanem

bármilyen Bavaria típusú hajóval

.




„Két ember számára nagy kihívás egy ilyen versenyen való indulás, főleg, ha amatőrök. Mivel igény mutatkozott rá, így a Cruiser 32-es osztály mellett létrehoztuk a Bavaria Open kategóriát is, azaz valamennyi Bavaria típusú vitorlás elindulhat a versenyeken, melyeket a yardstick számúk alapján, egybevontan értékelünk. Szeretnénk egy komoly versenysorozatot létrehozni a kezdeményezésünkből, és 2016-ban már egy négy-öt futamból álló bajnokságot kiírni”

– közölte

Karsai Gábor

.

Természetesen nemcsak a szervezők, hanem

a versenyzők is nagyon készülnek már

a május 9-én rendezendő II. Rudi Trans Bavaria 32 & Bavaria Open – WEST négykezes vitorlás versenyre.




„Egy biztos, ha jó közepes, vagy annál erősebb szél esetén bizony igencsak munkás dolog teljesíteni a futamot. Ugyan mi elég sok versenyen indulunk, de komoly kihívást jelentett az októberi futam, amit, ha szoros csatában is, de sikerült megnyernem. Idén azzal a Dobra Zsolttal indulok párban, akivel tavaly a hajóosztályunk Kékszalagján ezüstérmesek lettünk, így most is győzni szeretnénk. Üzenem valamennyi ellenfelemnek, a vándorkupa nálunk van, és azt szeretnénk, ha nálunk is maradna”

– ecsetelte

Berkes Attila

, akinek 32-es hajóját Favonius névre hallgat, ami a régi rómaiaknál a nyugati szelet jelentette.


Komenda Norbert

tavaly októberben szintén ott volt a mezőnyben Sailana nevű Bavaria 32-es vitorlásával, és

a májusi versenyen szeretne jelentősen előre lépni a tavalyi ötödik helyéről

.


„Ez a négykezes verseny kifejezetten jó kezdeményezés, mert maga a távolság is nagy kihívás két ember számára egy ekkora vitorlással. Nagyon komolyan vesszük a májusi versenyt, a partneremmel az Adrián készültünk fel egy egyhetes viadallal. A tavalyi ötödik helyünket szeretnénk dobogóra cserélni. A hajóm még a szárazföldön van, de mire eljön a rajt pillanata, hozzánk hasonlóan készen áll majd a megmérettetésre”

– mondta

Komenda Norbert

.


Lesz olyan is

az indulók között, aki nem a véresen komoly versengés, hanem inkább

az igazi bulihangulat miatt vág majd neki a 82 kilométeres távnak

.


„Egynapos szórakozásként fogjuk fel a versenyt tapasztalt vitorlázó partneremmel, amolyan szezont felvezető futamként. Persze azt azért elárulom, hogy Aquarius egy új vitorla szettet kap a viadalra, tehát ha úgy alakul, azért valamilyen eredményt el tudjunk érni”

– jelentette ki

Blaskó György

.




II. Rudi Trans Bavaria 32 & Bavaria Open – WEST négykezes vitorlás verseny


Időpont:

2015. május 09.


Helyszín:

Balatonlelle BL Bavaria Yachtclub


A nevezés helye és ideje:

2015. május 08-án 16.00 – 19.00 óra és 2015. május 09-én 07.00-08.00 óra között a verseny helyszínén.


Kormányosi értekezlet:

2015. május 09.  08.00 – 08.15 óra között a kikötő épületben vagy a kikötő épület előtti területen (Balatonlelle BL Bavaria Yachtclub).


Versenypálya:

Balatonlelle (BL Bavaria YC) – Keszthely (Nagymóló) – Balatonlelle (BL Bavaria YC) közötti vízterületen lesz kijelölve.


Versenytáv:

82 km (légvonalban)


Tervezett rajtidőpont

Bavaria Cruiser 32-es osztály számára: 2015. május 09. 09.00

Nem 32 osztályú Bavaria hajók számára: 2015. május 09. 09.30


Befutási limit:

2015. május 10.  09.00

SZERETETTEL VÁRUNK MINDEN ÉRDEKLŐDŐT!