Az ASE és a VISE rendezésében, hét végén Balatonfüred, Koloska-Marina adott otthont a XLIV. VVT. rendezvényeinek, ahol a résztvevők kalóz pályaversenyen és nagyhajós túraversenyen mérték össze tudásukat.

Az Atomerőmű Sportegyesület és a Vitorlás Sportért Egyesület által rendezett vitorlásversenyt és sporttalálkozót színvonalas parti rendezvények és szakmai programok is színesítették.



A találkozókra jellemző, hogy az első olyan szakmai regatta, amelynek gyökerei a 60-as évek végére nyúlnak vissza, valamink kizárólag az iparág belső forrásaira támaszkodik. A mezőnyben vitorlázók nem bérelnek maguknak HIG-TECH hajókat, a hajók kezeléséhez értő személyzetet és kormányost. Az itt vitorlázók között gyakran 2-3 generáció is együtt hajózik. A nyári OP, kalóz és nagyhajós táborok gyümölcsei időről-időre beérnek, és legénységként vagy kormányosként aktív résztvevőkké válnak az iparági találkozókon.

Pénteken és szombaton 16 társaság, 20 kalóz és 24 nagyhajós egysége versengett a különböző kategóriák díjaiért, több kupa és különdíj elnyeréséért, a Csopak előtti vízterületen. Kalóz hajóosztályban 3 érvényes futam alapján hirdettek eredményt a rendezők, míg a nagyhajós mezőny a szombati túrafutam alapján lett értékelve.



Kalóz hajóosztály iparági kategóriában, a Mayer Tivadar – Spiesz Bianka, míg nyílt osztályban a Ferbár Imre – Holló Tbor páros győzött. A kalóz iparági csapatversenyt a Paksi Atomerőmű, Mayer Tivadar –Spiesz Bianka és Nagy Róbert – Mészáros Miklós összeállítású csapata nyerte. Csapatban második az ELMŰ-ÉMÁSZ, harmadik a MAVIR, negyedik az EON-ÉDÉSZ, ötödik az ERBE, hatodik a Mátrai Erőmű.



A nagyhajók Füred – Siófok – Alsóörs – Füred túraversenyén az EON-ÉDÁSZ Gejzír nevű, Enter 36-os hajója vitorlázott át elsőként a célvonalon, közel 15 perc előnnyel a másodikként befutó HunGer, Dolfin 28 és a harmadikként célba érő PÖYRY-ERŐTERV, Nautic 330 előtt, azonban a YS. előnyszámos értékelés alapján Horváth Attiláék jelentős előnye is csak a dobogó harmadik fokára volt elég.



A YS. előnyszámmal korrigált végeredmény alapján az abszolút győzelmet a Györei János kormányozta Dolfin 26-os, az MVM Partner csapata szerezte meg, Görbitz László, Györei Péter, Katona Kolos összeállításban. Második, a HunGer, a Paksi Atomerőmű – Dunamenti Erőmű vegyes csapata, Kovácsik Róbert kormányos és Bamberger András, Csillag Tíbor összeállításban. Harmadik a Gejzír, Horváth Attila vezénylete alatt a csapatot Heinz Balázs, Horváth Gergő, Kádár Balázs, Kovács Norbert, Szekeres Róbert erősítette.

Az iparági végeredmény teljesen azonosan alakult, mint az abszolút végeredmény. A nyílt osztályt, az abszolútban ötödikként befutó, Dorwick nevű Dolfin 28 nyerte, Prodán János kormányos, Kinsztly Péter, Prodán Viktória, Zsoldos Ferenc összetételben.

A Dolfin típusú hajók nyílt abszolút versenyét, a HunGer nevű 28-as nyerte.

A társaságok versenyét, a „MI VAGYUNK A LEGJOBBAK” címet, az MVM Kontó nyerte, amely a versenyen résztvevők szerzett pontszáma és az adott társaság munkavállalóinak összlétszáma alapján képzett arányszám.

A házigazdák a parton remek hangulatot és kitűnő ellátást biztosítottak a résztvevők számára. A rendezvénysátor esti programjai, a „torta” (REKŐ) catering, a szombati díjkiosztó ünnepség majd a gálavacsora és a hajnalig tartó műsor, mind-mind emelték a találkozó színvonalát.