Az Egyesült Királysághoz tartozó Wight-sziget (ejtsd: vájt) a Brit-szigettől 6-8 km-re délre, a La Manche csatornában található.
A verseny egy 50 tengeri mérföldes út a sziget körül.
Legyünk őszinték, azok, akik a világ leghosszabb versenyére készülnek, nem sokat tanulnak majd az 50 mérföldes parti vitorlázás során. Nincs nagy tétje és a kívülállók hajlamosak azt mondani, semmi látnivaló sincs. Valljuk be viszont, hogy a homokpadok, sziklák és az árapály izgalmas 50 tengeri mérföldes versenyt eredményezhetnek, hiszen ki szeretne utolsó lenni a Volvo Ocean Race flottából?
A Vestas 11th Hour Racing korábbi Volvo Ocean Race nyertes navigátora, Simon Fisher nagyon sokat vitorlázott és versenyzett a Wight-sziget körüli vizeken. Az Around the Island Race egy igen híres „esemény” és igencsak trükkös. Az árapályok igen nagy jelentőséggel bírnak és ezek ideje komoly kihatással van a versenyre.
A Solent – az Angol partok és a sziget közti csatorna – sok kihívást rejt. A hajók majd 5 métert merülnek, tehát a homokpadok igen nagy veszély jelentenek. A csatornában a tisztességes szél sokat forog és állandó manőverekre kényszeríti a csapatokat. A sziget takarásában simább vizek vannak, de forgolódóbb a szél.
Izgalmas verseny, mely során a csapatok más-más dologra fókuszálnak. Vannak, akik most állnak össze, és inkább a folyamatokra és a megfelelő csapatmunkára koncentrálnak mint a versenyen elért eredményre.
Volvo Ocean Race – Leg Zero
A Xabi Fernández vezette Spanyol MAPFRE nyerte a szigetkerülőt. A 3 óra 13 perc 11 másodperces idő rekordnak számít az egytestűek közt. A felújított Volvo Ocean 65-tel elért idő – mely egyelőre még nem hivatalos, a World Sailing Speed Record Council hitelesítésére vár – jóval a 100 lábas ICAP Leopard 3:43:50 idején belül van.
A déli 15-20 csomós szélben a hajók az apályt kihasználva hagyták el a Solentet. A rajtnál egyedüliként a legfrissebben alakult csapat, a Dee Caffari vezette Turn the Tide on Plastic reffelt. A többi csapat hamarosan követte a példájukat, mert a Solentben hamar erősödött a szél.
Nem volt meglepetés, hogy a top csapatok a MAPFRE és az őt szorosan követő Dongfeng és Brunel nyomvonalán haladtak. Bouwe Bekking meggyőző teljesítménye alátámasztotta, hogy a pár hetes felkészülés ellenére az előző VOR során vitorlázott 39000 tengeri mérföld aranyat érhet.