A világ legnagyobb hajókiállítása veszi kezdetét január végén. Ami a hajózáshoz ott nincs, az nem is létezik. Nézzük mit jelent ez a gyakorlatban.
Pavilon beosztás
Sajtóközlemény
A boot Düsseldorf, a világ legnagyobb, a vízisportok élményét 360 fokban bemutató szakvásár egy újabb csúcsrendezvény előtt áll: több mint 1.900 résztvevő vállalattal a 2018-as seregszemle lesz az eddigi legnagyobb boot, emellett pedig a 8a vásárcsarnok elfoglalásával, az itt rendezett Beach World-del a kiállítási terület is tovább bővül. A 2018. január 20- 28. a között immár 49. alkalommal rendezett boot szakvásár a Rajna partján álló düsseldorfi vásárvárosban mutatkozik be.
A vízisportok szakvására január 20-án egy kisebb szenzációval veszi kezdetét: első alkalommal rendezik meg a saját boot SUP-Challangeversenyt a Rajnán. A Stand-Up-Paddling mintegy 30 profi képviselője indul a düsseldorfi média-kikötőből a vásárvárosba vezető hozzávetőlegesen öt kilométeres túrára. Ez igazi kihívást jelent a keménykötésű sportolóknak is, hiszen természetesen még nem tudni, hogy milyen lesz az időjárás januárban a Rajnán.
A boot igazgatója, Petros Michelidakis ki is fejtette, hogy a szállóigéhez méltóan nincs rossz idő, csak az időjáráshoz nem megfelelő ruházat: „Már többször keresték meg azzal a kéréssel a vásártársaságot, hogy egy SUP Challange versenyt indítsunk. Eddig nem tudtuk elképzelni, hogy ezen a szélességi fokon ezt januárban valóban meg is lehet rendezni. Az SUP-sportág krémjéhez tartozó sportolók azonban hitelt érdemlően biztosítottak minket arról, hogy csak a megfelelő ruházat kell, és akkor már télen sem okoz problémát az SUP.”
A Stand-Up-Paddling avagy SUP elsöprő ütemben terjedő trend a vízisportok között, mert változatosan, a modern neoprén ruháknak köszönhetően szinten bármely folyóban és tavon, a legkülönbözőbb klimatikus viszonyok között űzhető. Ezen kívül bárki minden további nélkül meg is tanulhatja, aki biztonságosan tud úszni. Ezért a boot-Düsseldorf már 65 méter hosszú bemutató medencével várja az evezni vágyókat. A medencében többféle típusú állva evezést ki tudnak próbálni a látogatók: az új fejlesztésű foiling deszkákkal rohamtempóban lehet a vízen siklani, míg a Tow-In keretében a szörfözés is új lendületet kap a boot szakvásáron.
A trendsportok bemutatására korábban használt csarnokoknál több mint 1000 négyzetméterrel nagyobb 8a csarnok kellő területet kínál a játékhoz, a szórakozáshoz és az akciósportokhoz. A boot trendsportokért felelős vezetője, Viktoria Marx örül a változásoknak: „A boot 2017 keretében villámcsapásként robbant be a WAVE és a nagy lendület átragadt a nemzetközi board-gyártókra is. 2018-ban ezért sorakoznak fel nálunk a legújabb és leginkább felkapott deszkák gyártói. A 13.000 négyzetméteres, tágas és világos csarnokban vonultatják fel a boardok és a felszerelés teljes kínálatát.”
A 65 méter hosszú és 1400 négyzetméteres feszített víztükrű medence minden nap 10 és 18 óra között várja a szórakoztatásra és aktív sportra vágyókat A citywave vállalat valódi mélyvízi hullámainak meglovagolásához a látogatóknak még a szakvásárt megelőzően regisztrálniuk kell a thewave.boot.de oldalon az időpont-foglaláshoz. A kezdők a lassúbb és laposabb, a haladók és a profik pedig az akár 1,5 méter magas és gyorsabb hullámokat választhatják. Akit pedig annyira magával ragad a hullámlovaglás, a SUP vagy a szörfözés a 8a pavilonban, hogy a következő szabadságát ezzel töltené, az már közvetlenül a boot 2018 keretében, a nemzetközi szörfiskoláknál és utazási irodáknál le is tudja foglalni a helyét az év legszebb heteire.
A búvárkodás már jó ideje igazi tömegsporttá vált és minden eddiginél kedveltebb is. A merülésre egyre több lehetőség nyílik nem csak a távol eső üdülőhelyeken, hanem a sűrűn lakott európai vidékek tavainál, folyóinál, ill. nő a fedett merülőhelyek száma is. A boot szakvásáron a 3-as pavilon már jó ideje kedvelt találkozóhelye a szerte Európából összesereglő búvároknak. A sportág szakértői, a tömegsportot kedvelők, az élenjáró gyártók és a búvárutakat szervező irodák évente rendszeresen találkoznak a düsseldorfi boot szakvásáron egy rendhagyó kilencnapos bulira, ahol mindig elragadó a hangulat. 2018-ban még vonzóbb lesz a búvárkodásból ízelítőt adó medence és a búvártorony körüli, a sport kipróbálására kialakított terület. A búvárkodás kedvelőit egy szigeten álló faluként kialakított területen várják az eszmecserére és a vásárlásra.
A tengerek és az élővizek védelmét már jó ideje nagyon fontosnak tekintik a boot szakvásáron. A 2017-es boot-on nevet is adtak neki: a „Love your Ocean“ éppen a boot kezdeményezésére jött létre, és olyan neves támogatóknak köszönhetően vívott ki magának kiemelt figyelmet a közvéleményben, mint II. Albert monacói herceg vagy Emily Penn környezetvédelmi aktivista. Petros Michelidakis, a boot igazgatója így nyilatkozott: „Az embereket felrázza a „love your ocean“. Mindannyian szem előtt kell, hogy tartsuk a tengerek védelmét és meg kell tanulnunk kímélni a környezetünket. A 4-es csarnokban kialakított interaktív standon az érdeklődők, köztük a gyerekek is ízelítőt kaphatnak ennek módszereiből. Nagyon büszke vagyok arra, hogy a boot ezen a téren is az éllovasok közé tartozik, és megfelelő platformot teremt a kérdésnek.”
A „love your ocean“ stand körül csoportosulnak a vizek és a klíma védelmét szolgáló vállalatok és projektek, a hajók legújabb elektromos hajtásai vagy a Water Pixel World keretében a víz alatti fényképezés kínálata.
A bejelentkezett kiállítók kiemelkedően sok területet foglaltak le az 5-ös, 6-os és 7a csarnokokban. Az úgynevezett luxuskínálatú csarnokokban a gyors és karcsú tendertől a luxusjachtokig bezárólag sok mindent láthatunk és csodálhatunk meg. Michelidakis igazgató rajong a kínálatért: „Gondoljanak csak a Frauscher vagy a Riva klasszikusan gyönyörű motoros hajóira, a Princess luxustermékeire vagy a boot keretében először bemutatott Gulfcraft-féle Majesty-re…”. Arne von Heimendahl, a boot projektmenedzsere hozzáfűzte: „Nagyon örülök annak, hogy a boot luxuskínálata 2018-ban még nagyobb, szebb és szélesebb körű lesz, mint amit már eddig is megszokhattunk. Izgalmas lesz látni a vízi úton Düsseldorfba érkező hajókat: ezeket Rotterdamban emelik egy közös pontonra, hogy a Rajnán át január elején vessenek horgonyt Düsseldorfban.”
A még nagyobb luxust kedvelők a 7a csarnokban találják meg a kedvükre valót. Itt mutatkoznak be a 40 méteresnél hosszabb jachtokat készítő nemzetközi hajógyárak. A boot INTERIOR tematikus kínálatban, amelyet a Delius-Klasing kiadó és a boot Düsseldorf közösen szervez, a luxusjachtok (luxus-)felszereltségét mutatják be. „Itt minden igényt kielégítenek. Mindemellett nem csupán a luxusfelszereltséget mutatják itt be, hanem olyan különleges műszaki követelményeknek megfelelő megoldásokat, mint például a környezetbarát hajtások” – fejtette ki a boot vásárigazgatója, Petros Michelidakis.A motoros hajók és jachtok ékesítik a 9-es és 10-es csarnokokat. Ezek teljes területét lefoglalták a kiállítók már hónapokkal a vásárnyitás előtt. Von Heimendahl úr így nyilatkozott: „Idén szó szerint elkapkodták a standokat ebben a két csarnokban. Itt mutatkozik be minden, a motoros hajók nemzetközi piacán ismert és elismert gyártó. A két csarnok kínálata csábító a kezdőknek és a tapasztalt motoros hajósoknak egyaránt.”
A kezdőknek a START BOATING kínál tanácsadást a 10-es csarnokban. A Rajnán a vásárvárosig vezető virtuális motorcsónakázással szerezhetnek első tapasztalatokat a tényleges hajózási körülményekről, a szakértők pedig jó tanácsokkal is segítik az érdeklődőket.
A tartozékok és kiegészítők paradicsomi kínálatával kedveskedik a barkácsoló kedvűeknek a 11-es csarnok. A motoros és vitorlás hajók tulajdonosai itt szerezhetik be a legújabb felszereléseket és a legújabb elektronikát a hajójukhoz. A Refit Centerben pedig hajós szakemberek segítenek a használt hajók restaurálásában és felújításában.
A Beach Life szekció a vásárlás élményéről szól A 12-es pavilonban vitorlás ruházat, dekorációk és a kiegészítők a hajószalon és a pantry díszítésére, valamint szórakoztató vízi játékok is találhatók. Visszatér a boot-ra a gyermekek kedvence, a kalóz ugrálóvár is, hogy a szülők nyugodtan nézelődhessenek, amíg a kicsik játszanak.
Szintén a 12-es csarnokban található a boot.club lounge ingyen WiFi-hozzáféréssel és az új tagoknak kínált különleges üdvözlő csomaggal. A boot.club tagsága ingyenes, mégis feljogosít a boot-ra szóló kedvezményes, csupán 15 eurós online belépőjegy vásárlására. Jelenleg már több mint 90.000 tagja van a klubnak, akik élnek is a klub kínálta előnyökkel (www.boot.de).
A víznél vagy vízen töltött üdülés a fő téma a 13-as csarnokban. Itt egy 90 méter hosszú mesterséges folyószakasz várja az érdeklődőket a próbaevezésre, az új Travelworld területen kialakított színpad pedig bemutatja a legszebb úti célokat a hajóutakhoz. A boot egyik új és érdekes eleme a „Vízen lakni” témacsoport. A lakóhajók gyártói mellett olyan közvetítők is bemutatkoznak itt, akiknél közvetlenül le lehet foglalni a lakóhajókat az üdüléshez.
A kikötők, hajókölcsönzők és vitorlás iskolák a 14-es csarnokban a kedvelt nemzetközi vitorlázó vidékekre csábítják a látogatókat. Immáron 30 éve vesz részt a boot szakvásáron az Elba vitorlásközpont Bagnaia festői öbléből. A gyermekek és a vitorlázás magukat fiatalnak érző rajongói az Unterbacher See Vitorlásiskola medencéjében vehetik kezükbe a kormányrudat. Itt hatalmas szélgépek gondoskodnak a megfelelő széljárásról, hogy szépen foroghassanak a jollék a vízen. Szintén a 14-es csarnokban mutatkoznak be a vízi sport szövetségek, akiktől részletes tájékoztatást kaphatunk a tengeri és belvízi vitorlázásról és motorcsónakázásról és ahol minden sportolót készséggel segítenek jó tanácsokkal a szakemberek.
„A 15-ös, 16-os és 17-es csarnokokba vetett pillantás megdobogtatja minden vitorlázó szívét. Számos új hajómodell bemutatójára számítunk a nagy, 60 és 70 láb közötti vitorlás jachtok csoportjában is. A kiállítói területeink az utolsó négyzetméterig elkeltek” – jelentette be Petros Michelidakis, majd így folytatta: „A többtörzsű hajók piacán egyértelmű növekedést tapasztalunk. A vitorlázó sport robbanásszerű fejlődéséből kiindulva a többtörzsű modellek iránt is megnőtt az érdeklődés.”
A 15-ös csarnokban kialakított vitorlázó színpadon olyan fejlesztéseket és trendeket vitatnak meg, mint például a foiling, de a profik és a túravitorlázók izgalmas beszámolóit is meghallgathatjuk. Az egyes hajóosztályok egyesületeinek 20 kiállítási standján több mint 200 rendezvényen nyújt kilenc napon át több mint 70 előadó tájékoztatást a vitorlázás minden vetületéről a Sailing Center keretében. Ezt a rendezvényt az ismert kieli vitorlázás-marketing ügynökség, a Point of Sailing szervezi.
A tengerek és élővizek védelme sok éve alapvető szívügye a düsseldorfi boot szakvásárnak. A 2017-ben rendezett boot-on II. Albert, monacói herceg az alapítványa nevében és a Német Tengeri Alapítvánnyal, valamint magával a boot szakvásárral karöltve hívta fel a tudományos, ipari és társadalmi projektek képviselőit arra, hogy pályázzanak az „ocean tribute” 2018 díjra. „Mégpedig minél hamarabb” – hangsúlyozta a boot vásárigazgatója, Petros Michelidakis, hiszen „a rangos szakértőkből álló bíráló bizottságunk nagyon lelkiismeretesen bánik minden pályaművel, és mindegyiknél behatóan felméri, hogy miben és milyen mértékben járul hozzá a vizek védelméhez. Ehhez pedig idő kell.” Az érdeklődőket kérik, hogy jelentkezzenek a award@boot.de címen, és legfeljebb két oldal terjedelemben mutassák be és vázolják az elképzeléseiket. Fontos a célok, a célcsoport, a módszertani és szervezeti megvalósítás, valamint az eredmények és a közreműködők bemutatása. A bíráló bizottság mindezek alapján választja ki azokat a döntőbe jelölt projekteket, amelyeket kép- és videoanyagokkal a https://oceantributeaward.boot.de oldalon mutatnak be a nyilvánosságnak. A három kategóriában – tudományos, ipari és társadalmi – győztes pályaműveket 2018 januárjában jelentik be, és díjazzák a düsseldorfi boot szakvásáron.