2018 JJ Giltinan. A verseny neve talán kevésbé ismert így, de ha azt mondjuk, hogy a 18 lábas skiffek nem hivatalos világbajnoksága Sydney-ben, akkor már talán ismerős valahonnan. Nos, idén először fordult elő, hogy magyar csapat, a Be light is részt vett a skiffezés mekkájának számító Sydney-öbölben rendezett versenyen. Az Újhelyi Gáspár Miklós – Szépfy Zsombor – Németh Botond trió itthon egyeduralkodóak a nem túl nagyszámú skiffesek között, és Európában is bőven megállják a helyüket. De Ausztrália feladta a leckét nekik is. A tegnap véget ért verseny után a fiúk hazafelé tartanak, de amíg sikerül személyesen is elbeszélgetni velük az élményeikről, addig álljon itt a Facebook-on közzétett beszámolójuk:

Be light

-2. nap
Kezdődjék hát az élménybeszámoló.
Szombat reggel landoltunk Sydney-ben. Azóta főleg turistáskodunk.
A hajónkhoz nem tudunk hozzájutni, mivel az európai konténer fennakadt az ellenőrzésen és karanténba került, egy póknak köszönhetően. Na talán majd ma megkapjuk.
Hideg nincs, bár egyik nap esett, de azért nem nagyon panaszkodunk, csak már mennénk vízre nagyon.

-1. nap
Álomból rémálom Sydneyben.
Tegnap is hiába mentünk ki konténerhez, nem történt semmi. Ma reggelre kaptunk időpontot az inspekcióra. Bizakodva mentünk ki, hisz időközben kiderült a pók amit korábban találtak, nem veszélyes semmire.
Ennek ellenére a teljes kipakolás követő ellenőrzésén nem ment át a konténer.
Mosást rendeltek el, amire már valószínűleg nincs idő.
B terv, hogy a liga nem használt hajóit kiosztjuk vhogy, összeszereljük és reménykedünk, hogy jó lesz és időben meg lesz. Holnap próbafutam.
Drukkoljatok!!!

0. nap
Folyatódik a vesszőfutásunk, ma reggel is a konténervárosban kezdtünk. Tegnap megmozdultak a dolgok, égtek a vonalak. Reggel el is vitték mosásra a konténert, de a pókok nem hagyták magukat. Nyitották az ajtót a felügyelők és két pók nézett velük farkasszemet….az egyik az itteni gyilkos pókokra is veszélyes..állítólag. Röpke 5 órás várakozás után megszületett a döntés, irtás és zárvatartás után, hétfő délután talán megkapjuk a hajókat. Közben párhuzamosan az ausztrálok is aktivizálták magukat, kihantolták az öreg hajóikat, ezeket sikerült is ma estére összekalapálni valamennyire. Holnap rajt, a próbafutamot buktuk.
Ja és Thurlow Compensation Layers logo alatt fogunk vitorlázni, legalábbis holnapra ez lett kisorsolva.

Be light

1. nap
Eljött az első versenynap, megvolt az első vízre szállás, kis rigg, veretős szél, áramlás szemben a széllel, brutál forgalom. A kölcsönhajó nem túl acélos.
Két kört mentünk, pár hajót vertünk, amíg második hátszélben orraestünk és nullába szakadt az amúgyis szakadt spi. Ezután kijöttünk.
Eddig nem egy méznyalás a sztori.
Ha minden igaz hétfőn meg lesz a hajónk.
Addig még egy nap a kölcsön hajóval.
Holnapra durvább szelet jósolnak….

2. nap
Brutál túlélő nap. Sok volt a szél nekünk, főleg a kölcsönhajón.
Nem is bírta sokáig, az első hátszélben eltört a bugspicc, így mehettünk ki…..

3. nap
És megérkezett a hajónk a parkba!!
Ma pihenőnap volt. Reggel a kétnapos vegyszeres kezelés és mosás után végre elhozhattuk a hajónkat!
Gyorsan össze is raktuk és kimentünk egy körre.
Nagyon jó volt!!!
Holnap kezdődik a verseny nekünk.

4. nap
3.futam.Maradt a délies szél 20+ csomós alap 27+ pöffökkel.
Jól kezdtünk, majd az első hátszél végen elszakadt a hosszú drót a bugspicc alatt. A futamot nem adtuk fel, de innen bliszer nélkül mentünk körbe.
Elől óriási csaták vannak, kiwi csapatok nagyon erősek.
Érdemes megnézni a napi közvetítést!
Boti 13p körül mikrofonvégen ?!

5. nap
4-5. futam.Végre újra megjött a jó idő, süt a nap és csendesedett a szél. Két pályafutam (kreutz hátszél) volt a menü mára, jó pörgőldős szélben. Nagy riggel egész jól muzsikáltunk, ott küzdöttünk a mezőnyben, két 19
helyet hoztunk össze. A 4. futamban pedig handicap rendszerben állítólag nyertünk…
Elkezdtünk kapaszkodni az eredmény listán, van még hová emelkedni, van még bennünk ennél több is.

6. nap
6-7. futam.Hasonló idő volt, mint tegnap, csak a pálya volt máshol, berakták az operaház elé. Két katasztrófa futamunk volt, az elsőben egy közepes rajt után próbáltuk kitisztázni magunkat, ami egy borulásához vezetett ?.
Ezután csak loholtunk a mezőny után, pár hajót utolértünk, de nem volt egy fáklyásmenet. A hullámzás katasztrofális volt, olyan amiben csak küzdöttünk a hajóval, hogy haladjunk. A második futamban közepes rajt után a második körre egész jól felérkeztünk a kreutz bójához, ahol a spihúzásnál felborultunk ismét…..
Eddigre totál elfáradtunk és kimentünk a partra.
Sydney öböl megrágott és kiköpött minket.
Ma pihenőnap szerencsére, van mit szerelni és állítani.

7.-8. nap
A pihenőnapot alaposan kihasználtuk, lamináltunk egy picit, majd felfedező útra indultunk.
A nyolcadik napon a 8. futam került megrendezésre.
Keleti szél volt 10-12 csomó, ezt itt egyszerűen shitty easterly-nek hívják, jogosan. Szombathoz megfelelő forgalom, laser, yingling és még két másik hajóosztály pályaversenyez + túrafutamok. Őrület.
A rajt harmadikra ment el, picit beragadtunk, de legalább terv szerint elsőknek borítottunk ki jobbra. Egy ideig tudtuk tartani az ozzikiwi tempót, de idővel az európai mezőny magára maradt, ott küzdöttük végig a futamot.
Az élen komoly a kiwi dominancia, a mai futam után eldőlt, hogy 1974 óta újra kiwi hajó fog az élen végezni. Sőt az első két helyen!

Be light

9. nap
Elérkeztünk az utolsó naphoz, a rend kedvéért a kilencedik nap 9. futamához.
Visszafordult a szél az első nap irányába, ÉK-i, ez a klasszikus irány. Lassan épült fel 15-17 csomóra, ami pont a két rigg közötti terület. A mezőny nagy többsége nagy rigget választott, mi is így tettünk.
A verseny végére végre megéreztük, hogyan tudjuk tartani a lépést az ellenfelekkel, a második körre elkezdtük enni a mezőnyt. De Sydney-öböl – az új mumusunk – nem lazított. A harmadik kör elején a fock shottunk adta meg magát, felborítottuk a hajót és visszakötöttük, a kreutz végen viszont a bummunk tört derékba. Innentől a cucc mentése volt a feladatunk, ezt rutinosan megoldottuk.
Méltó befejezése volt ez ennek a versenynek. Az eredménylistán nem túl előkelő helyen végeztünk, ezen nincs mit szépíteni. Jobbat szerettünk volna, úgy érezzük ennél jóval többet is tudunk, de most nem ezt adta a sors.
Azért nem csüggedünk, óriási élmény volt az öbölben való skiffezés, folytatjuk!!
Ezer köszönet a Ligának, mindenki segített, vigasztalt és bátorított minket, ami nagyon jólesett, otthon éreztük magunkat közöttük.
Gratulálunk a kiwiknek, a Honda megérdemelten nyert!
Köszönjük a figyelmet, lassan indulunk haza!”

Be light

A verseny, mint olvashattuk történelmi volt a skiffesek részéről is és a magyar skiffesek részéről is. Ha nem is volt túl sikeres számukra, biztosan szagot vettek abból, hogy hogyan is megy ez a skiffezés őshazájában. És mindentől függetlenül: Szép volt, Fiúk!