AKTUALIZÁLVA!

 

 

Kedvtelési célú kishajó vezetői okmány cseréje válik esedékessé, amennyiben az egészségügyi alkalmasság lejárt és a papír alapú okmány egészségügyi alkalmasságának bejegyzésére szolgáló rovatok beteltek.

 

Az okmány cseréjét a Innovációs és Technológiai Minisztériumnál (továbbiakban: ITM) kell kezdeményezni írásos kérelem benyújtásával.  A kérelem letölthető:

https://www.nkh.gov.hu/dokumentumtar/pdf-elonezet/-/p/44753/adatlap-nemzetkozi-kedvtelesi-celu-kishajovezetoi-okmany-kiadashoz-cserejehez-potlasahoz-xls

 

A kérelem második oldala az egészségügyi alkalmasság igazolása, amelyet a vizsgálatot végző orvos tölt ki és bélyegez le.

Az okmány tulajdonosának személyesen be kell fáradnia egyik ügyfélszolgálatukra és ott benyújtani a kérelem lap egy példányát, az egészségügyi alkalmasságának igazolását, illetve régi hajóvezetői okmányát. Egy szabványos színes igazolványképet (3,5 cm x 4,5 cm), személyi azonosító igazolványát és lakcímkártyáját is vigye magával.

 

Az új okmány kiállítása díjköteles. 2014. január 1-jétől kártya formátumú biztonsági okmányt állítanak ki a kedvtelési célú hajóvezetők részére, melynek díja 13.000 Ft.

 

Az okmánykiállítási díj befizetése az alábbi tájékoztatóban foglaltak alapján banki átutalással, illetve a budapesti ügyfélszolgálati pénztárban személyes, készpénzes befizetéssel történhet.

 


Tájékoztató a banki átutalásról: WDS_LINK_PLACEHOLDER_bd219a4f349a757ccbeba1d550065fc5

 

Előzetes banki átutalás esetén a befizetést igazoló bizonylatot (a bank állítja ki) a kérelem mellé csatolni kell!

 

Az okmánycsere ügyintézése folyamán személyes megjelenés azért szükséges, mivel a biztonsági okmány adatlapján a felvitt személyes adatok helyességét aláírásával kell igazolnia. A kiállított kártya formátumú okmányra ugyanez az aláírás kerül majd fel.

 

Az okmánycsere igénylés benyújtásakor (amennyiben az eljárás megindítható) ideiglenes okmányt állítanak, amely a kártya formátumú okmány kézhezvételéig, de legfeljebb 60 napig érvényes Magyarország területén.

 

Az eljárás végén az elkészült végleges bizonyítványt postai úton küldik ki, várhatóan az igénylés beadásától számított két héten belül.

 



Az ITM ügyfélszolgálatok címei:

 


Központ

: 1138 Budapest, Váci út 188.

hhf@itm.gov.hu

tel.: +36 (1) – 4741- 792

 


Mohácsi HHSZEP

: 7700 Mohács, Indóház u. 2.

tel.: +36 (1) – 8159 – 619; +36 (1) – 8159 – 620; +36 (1) – 8159 – 621


Siófoki HHSZEP

: 8600 Siófok, Krúdy sétány 2.

tel.: +36 (1) – 8159 – 622; +36 (1) – 8159 – 623

 


Ügyfélfogadási idő:

Hétfő: 12.30-15.30 Szerda: 08.30-12.00, 12.30-15.30 Péntek: 08.30-12.00