A MAPFRE csapat lenyűgöző eredményt produkált a Volvo Ocean Race-en.
Június 24-én, vasárnap véget ért a világ egyik legnagyobb kihívást jelentő vitorlásversenye, a 2017-18-as Volvo Ocean Race, miután a csapatok majdnem 1000 mérföldnyi vitorlázás után célba értek a hollandiai Hága városánál. A MAPFRE csapat az utolsó, 11. szakaszt 3 nap 3 óra 39 perc 25 másodperc alatt tette meg, így tegnap 17 óra 39 perc 25 másodperckor harmadikként ért célba. Az összesített pontszámok alapján a spanyol csapat így a második helyen végzett.
Az Alicante városában 2017. október 22-én útnak induló hét csapat közel 45.000 tengeri mérföldet – azaz több mint 83.000 kilométert – vitorlázott a Föld körül. Az elmúlt közel kilenc hónap alatt a MAPFRE csapat összesen 11 szakaszt teljesített, amelynek során öt földrészt és 12 országot – Spanyolország, Portugália, Dél-Afrika, Ausztrália, Hong Kong, Kína, Új-Zéland, Brazília, Egyesült Államok, Egyesült Királyság, Svédország és Hollandia – érintettek.
Annak ellenére, hogy a végső győzelem nem az övék lett, a MAPFRE a verseny három szakaszán – a másodikon, a harmadikon és a nyolcadikon – győzedelmeskedett, ezzel a legtöbb szakaszt nyerte a Team Brunel mellett. Külön kiemelendő Xabi Fernández csapatának győzelme a nyolcadik szakaszon, amellyel bevonultak a nyílt tengeri vitorlázás történelmébe, hiszen komoly elektronikai nehézségek léptek fel a fedélzeten, a csapat azonban nem volt hajlandó feladni a küzdelmet. Leleményesen megoldották a javítást, hogy folytathassák útjukat a cél felé, majd a csodálatos visszatérést követően pár méterrel a cél előtt megszerezték az első helyet. Ezután a MAPFRE csapat erős pozícióban folytatta a versenyt az utolsó szakasz előtt, ahol a Team Brunel, a Dongfeng mellett ők voltak leginkább esélyesek a végső győzelemre. Az utolsó hajrában a MAPFRE végül a Dongfeng Race Team és a Team AkzoNobel mögött ért célba, így az összesített ranglistában a spanyol csapat a második helyen végzett.
Érdemes kiemelni, hogy a MAPFRE a verseny történetének eddigi legjobb spanyol eredményét érte el. 1981-ben a Joaquín Coello Licor 43 nevű csapata volt az első a spanyolok között, aki részt vett a Földkerülő versenyen. Az azóta eltelt 37 évben összesen 10 hajó képviselte Spanyolországot ebben a nagy kihívásban, ahol egészen eddig Galicia Pescanova (1993-ban) és Telefónica Blue (2009-ben) csapatai szerepeltek a legeredményesebben a versenyen, harmadikként célba érve.
A csapattagok egyöntetűen egyetértenek abban, hogy a Volvo Ocean Race-en másodikként célba érni lenyűgöző eredmény – főleg hogy elmondásuk szerint ez volt az eddigi legszorosabb és legnagyobb kihívást jelentő futam a Földkerülő verseny történetében.
Ahhoz, hogy így helytálljanak, nem kérdés, hogy a legmagasabb minőségű vitorlás öltözetre volt szükségük, amelyet a Helly Hansen biztosított számukra. A technikai öltözeteket gyártó norvég márkának két fő célja volt a Volvo Ocean Race-en. Először is olyan vitorlás felszerelést szerettek volna biztosítani a MAPFRE csapat számára, amely a legszélsőségesebb éghajlati viszonyok és nedves körülmények között is lehetővé teszi a versenyzők számára, hogy a legjobb formájukat nyújthassák. Másodszor pedig ez a Földkerülő verseny egyedi alkalmat biztosított számukra, hogy a termékfejlesztést a következő szintre emeljék. Ennek következtében minden egyes megállónál azonnali igazításokat, finomításokat és fejlesztéseket hajtottak végre a csapat felszerelésein. Mindezek pedig – a MAPFRE visszajelzései, illetve a Helly Hansen következetes termékfejlesztései – egy egyedülálló, a nyílt tengeri vitorlázáshoz alkalmas kollekciót eredményeztek, amely a 2019-es Ægir Offshore Sailing kollekcióban ölt majd formát.