Fa Nándor beszámolója a BWR honlapján

Tegnap éjjel 2 óra körül, mielőtt cseréltünk volna – én indultam pihenni – a szél beerősödött. Valójában nem annyira volt erős, de a fent lévő vitorláknak túl sok. Mindketten ugrottunk, és tettük a dolgunkat, anélkül, hogy egy szót is váltottunk volna, én a reacherre, C a grószra engedett rá. Aztán a 25 csomó visszább vett, és úgy tűnt, hogy minden rendben van. 5 perc elteltével megismétlődött, megint ugrottunk, és még jópárszor. Ennek megfelelően trockenben és csizmában aludtam. Most kicsit ápolatlannak érzem magam.

Tegnap délután arról beszélgettünk C-vel, hogy pontosan mi okozza a vezető hajó és a közöttünk lévő sebesség különbséget. Nincs egyértelmű válasz, de sok apró összetevőből adódik össze a végeredmény. A legfontosabb része talán a vitorlaválasztás. Ebben a szélben egyértelműen szükségünk lenne egy A6 gennakerre, amely a felső bekötési pontba megy, és erős szélben reacherként használható. Nem büntet, ha huszonvalahány csomóval megyünk, és a hajó felélesedik miután megsiklott, vagy túl mélyre megy az irány tartása miatt, és a sebesség 12 csomó körülire csökken.

Nem megyünk folyamatosan nagy sebességgel, de könnyedén megy a hajó. Eltekintve a pöfföktől, nem volt semmi jelentős változás az elmúlt nap alatt, most körülbelül 300 mérfölddel közelebb vagyunk az egyenlítőhöz. Két hajó előttünk jelentősen lelassult abban a zónában. Marcell (van Trieste) meteorológiai szakértő előrejelzése alapján kisebb lesz a köztünk a távolság, mire odaérünk. Nagyon reméljük! Az első gázpalackunk kiürült, tegnap kellett cserélni. Ki tudtuk számolni, hogy meddig tartanak, ha ugyanilyen ütemben használjuk – 102 nap maradt. Ha nem történik semmi rendkívüli, akkor elégnek kell lennie. Szinte semmi sem emlékeztet a passzát szélre. Erős, 25 csomós szél fúj, de semmi egyéb. Nagyon párás a levegő, nem bárányfelhős az ég, és 2 napnyira az egyenlítőtől még mindig trockent hordunk. Repülőhalakkal vagyunk körülvéve, folyton a hajón koppannak. Ráesnek a deckre, aztán egy rövid és erős csapkodás után visszaugranak az óceánba, vagy kimúlnak a fedélzeten. Nincsenek madarak. Másik hajót is három nappal ezelőtt láttunk utoljára. Most reggelizni fogok.


Forrás: http://www.barcelonaworldrace.org/en/news/emails-from-the-boats/nandor-s-news