Vasárnap elrajtolt a második szakasz. És még mindenki versenyben van.

Gyenge brízben rajtolt el tegnap a mezőny Fokvárosból, amit a spanyol Telefonica szenvedett meg a legjobban – csúnyán lemaradva a többiekről. A Groupama tört az élre, de nem tudott jelentős előnyre szert tenni. A folyamatos szembeáramlás és az alig mozgolódó szélben alig haladtak az első 24 óra alatt a hajók. A Telefonica kénytelen volt horgonyt dobni, hogy ne csússzon hátra.

Csak a kormányosi értekezleten közölték a csapatokkal milyen is lesz a harmadik szakasz – Érdekes. Ennek legfőbb oka, hogy az AbuDhabi felé vezető útszakasz nagyobb veszélyeket is rejt magában.

Ugyanis a világ első számú tevetenyésztő nemzete, azaz Szomália, a kalózkodásban is az élen jár. Ennek okát nem nehéz kitalálni, mert elég a térképre nézni, plussz a wikipédián az államformához görgetni: „Bővebben: Szomália Polgárháború – Az országban nincs központi államhatalom, helyette a törzsek anarchiája érvényesül.” Azért a

valódi

magyarázat sem marad el: „A kalózok tényleges aktivitásáról 2006 decemberétől beszélhetünk, amikor Etiópia megszállta Szomáliát. A felületesebb tudósítások nem számolnak be a kalózkodás mélyebb okairól, melyet a helybéli halászközösségek támogatnak és legitim szabadságharcnak tekintenek a külföldiek által folytatott illegális halászat ellen és annak megelőzésére, hogy toxikus szennyező anyagokat a szomáliai partnál a tengerbe öntsenek.”

Biztos így van, mindenesetre a VOR szervezők nem kockáztatnak és két részre osztják a szakaszt. Az első szakasz vége ismeretlen, valahol Madagaszkár felső vonalában. Ezért kapják a pontok 80%-át a csapatok. Itt a hajók egy teherhajóra kerülnek, a csapattagok pedig repülővel utaznak az Emirátusokba, ahol kezdetét veszi egy sprint Abu Dhabiba a pontok maradék 20%-áért.  Fenti okok miatt a harmadik szakasz is hasonló sorsra jut, mivel az arab rajtot követően a kínai Sanyába kell vitorlázniuk a csapatoknak.