Erős próbálkozás volt, de végül meglepően könnyedén maradt az Open 60, néhány komolyabb megkötéssel.
Április 18-19-én tartotta az IMOCA osztály a közgyűlését, amin természetesen Fa Nándor lévén volt magyar érdekeltség is. A közgyűlés felmerültek azok a témák, amik aktuálisak a legutóbbi versenyek után.Volt egy erős próbálozás az ügyben, hogy a jelenleg érvényes osztály mellett indítsanak el egy One Design 60-as osztályt és egy ideig párhuzamosan fusson a kettő, majd az OD váltsa ki végleg a jelenlegi Open osztályt. Végül ezt a közgyűlés meglepően egyhangúlag 90:3 arányba leszavazta.
Elsősorban a tőkesúly és a hidraulika meghibásodásainak veszélyeit próbálták kiküszöbölni. Igy eltüntették a fáradékony anyagokat a tőkesúly és a hidraulika rendszerből. A tőkesúlynál tömör rozsdamentes acél uszonyt kell használni és a hidraulikánál meg kell duplázni a rendszert .
Az árbocnál a két meghatározott rendszer maradhatott, amit eddig is használtak a hagyományos és a wing árboc. Itt a változás csak a súly és a súlypont megkötéséből áll.
A stabilitásnál változtattak a mérési eljáráson és ennek az lett a következménye, hogy nem 110 hanem 114 fokról kell a hajónak visszaállnia.
A vízballasztot is korlátozták. Már csak egy 750 literes hátul és egy 1500 literes vízballaszt lehet az árboc elött. Az elmúlt Vendée Globe-on volt aki 6 tonna vízballasztot is tudott cipelni.
Fa Nándor elmondása szerint ezek a szabályváltoztatások kedveznek neki, hiszen a hajójában nagyon hasonlóak a megoldások az új szabályban felsoroltakhoz.
A jelenlegi hajók maradhatnak a régi szabályok szerint, vagy átalakíthatják őket tetszés szerint.
A versenysorozatot is megváltoztatják egy picit a tengeren túli és ázsiai indulókra gondolva. Szétválik az egykezes és a négykezes versenyzés. Az egyik betetőzése a BWR lesz, míg a másiké a Vendée Globe.
Spirit of Hungary a sablonon kívűl
Fotó: Thierry Martinez / Sea & Co, https://www.facebook.com/SpiritOfHungary?fref=ts
Forrás: http://www.szolovitorlazas.hu