Erős próbálkozás volt, de végül meglepően könnyedén maradt az Open 60, néhány komolyabb megkötéssel.


Április 18-19-én tartotta az IMOCA osztály a közgyűlését, amin természetesen Fa Nándor lévén volt magyar érdekeltség is.  A közgyűlés felmerültek azok a témák, amik aktuálisak a legutóbbi versenyek után.Volt egy erős próbálozás az ügyben, hogy a jelenleg érvényes osztály mellett indítsanak el egy One Design 60-as osztályt és egy ideig párhuzamosan fusson a kettő, majd az OD váltsa ki végleg a jelenlegi Open osztályt. Végül ezt a közgyűlés meglepően egyhangúlag 90:3 arányba leszavazta.

Elsősorban a tőkesúly és a hidraulika meghibásodásainak veszélyeit próbálták kiküszöbölni.  Igy eltüntették a fáradékony anyagokat a tőkesúly és a hidraulika rendszerből. A tőkesúlynál tömör rozsdamentes acél uszonyt kell használni és a hidraulikánál meg kell duplázni a rendszert .

Az árbocnál a két meghatározott rendszer maradhatott, amit eddig is használtak a hagyományos és a wing árboc. Itt a változás csak a súly és a súlypont megkötéséből áll.

A stabilitásnál változtattak  a mérési eljáráson és ennek az lett a következménye, hogy nem 110 hanem 114 fokról kell a hajónak visszaállnia.

A vízballasztot is korlátozták. Már csak egy 750 literes hátul és egy 1500 literes vízballaszt lehet az árboc elött. Az elmúlt Vendée Globe-on volt aki 6 tonna vízballasztot is tudott cipelni.

Fa Nándor elmondása szerint ezek a szabályváltoztatások kedveznek neki, hiszen a hajójában nagyon hasonlóak a megoldások az új szabályban  felsoroltakhoz.

A jelenlegi hajók maradhatnak a régi szabályok szerint, vagy átalakíthatják őket tetszés szerint.

A versenysorozatot is megváltoztatják egy picit a tengeren túli és ázsiai indulókra gondolva. Szétválik az egykezes és  a négykezes versenyzés. Az egyik betetőzése a BWR lesz, míg a másiké a Vendée Globe.




Spirit of Hungary a sablonon kívűl


Fotó: Thierry Martinez / Sea & Co, https://www.facebook.com/SpiritOfHungary?fref=ts



Forrás: http://www.szolovitorlazas.hu